Hepsiburada “çevre bilinci yüksek e-ticaret kültürü” hedefiyle inovasyona yatırım yapıyor

Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Hepsiburada, şirket, etraf, toplum ve yönetişim eksenindeki çalışmalarını 2023 Sürdürülebilirlik Raporu ile kamuoyuyla paylaştı.

Şirket, rota optimizasyonu, geri dönüşüm, ortak barkod, döngüsel iktisadın büyütülmesi üzere tüm etraf yatırımları ile farklı yararlanıcı kümelere yönelik toplumsal programları ve projelerine de raporda yer verdi.

Şirketin lojistik platformu HepsiJET, yakıt kaynaklı karbon emisyonunu azaltmak ve verimliliği artırmak için Çok Araçlı Rota Optimizasyon teknolojisini geliştirdi.

Karınca kolonilerinin yiyeceklerini yuvalarına taşıma içgüdüsünden ilham alarak geliştirilen ve TÜRKPATENT tarafından tescillenen bu teknoloji sayesinde, mevcut araç filosundan optimum sayıda araç kullanılması sağlanarak toplam seyahat aralığı yüzde 8 kısaltıldı.

Bu yıl Netlog Lojistik’le işbirliğine giderek “Musoshi” isimli yüzde 100 yerli üretim 21 adet elektrikli aracı da filosuna katan HepsiJET, yıl sonuna kadar bu sayıyı 50’ye çıkarmayı hedefliyor.

Çevreye hassas ve yenilikçi bir lojistik ağı kurma stratejisiyle hareket eden HepsiJET, elektrikli araçların kullanımıyla birlikte aylık ortalama 1404 kilometre başına yaklaşık 0,21 ton karbon emisyonunu azaltmayı hedefliyor.

Şirketin inovasyonlarından biri de satış operasyonlarındaki verimliliği artırmak ve depodaki süreç müddetlerini kısaltmak hedefiyle geliştirdiği “Ortak Barkod” oldu. Uygulamayla şirketin kendi barkodları basılıyor ve ayda ortalama 1 milyondan fazla etiketin basımından tasarruf sağlanıyor.

Geçen yıl yaklaşık 964 bin kilogram ambalaj atığını geri dönüştüren şirket, birebir vakitte ambalajlarını yüzde 100 geri dönüştürülebilir selülozik karton materyalden üretiyor, dolgu gereçlerinde polietilen ve polipropilen olmak üzere yüzde 100 geri dönüştürülebilir plastik gereçleri tercih ediyor.

Şirket, 21 bin kilogram besin, 71 bin kilogram kimyasal atığın da geri dönüştürülmesini sağladı.

“56 BİNDEN FAZLA BAYAN GİRİŞİMCİYİ E-TİCARETE KAZANDIRDIK”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Hepsiburada Kurumsal Bağlar, İrtibat ve Sürdürülebilirlik Küme Yöneticisi Cem Tanır, temel bedelleri ortasında yeşil dönüşüm ve sürdürülebiliğin olduğunu belirterek, Türkiye’de e-ticaret hacminin, geçen yıl bir evvelki yıla nazaran yüzde 115,15 artarak, genel ticaret hacmi içindeki hissesini yüzde 20’ye yükselttiğini aktardı.

İşlem sayısının bir evvelki yıla nazaran yüzde 22,25 arttı bilgisini paylaşan Tanır, “Bu bilgiler çok süratli bir büyümeye işaret etse de önümüzde gidecek uzun bir büyüme yolu ve tıpkı vakitte gerek platformlar gerekse satıcı ve tüketicilerle birlikte etraf şuuru yüksek bir e-ticaret kültürü yaratma fırsatı var. Biz, Türkiye’nin Hepsiburada’sı olarak etraf şuuru yüksek e-ticaret kültürünü yaratmayı hem ulusal misyonumuz hem dünyaya karşı sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Türkiye’den Birleşmiş Milletler Küresel Compact’ı imzalayan, Sürdürülebilirlik Raporu yayımlayan, yeniden Küresel Compact’ın ‘Daha Süratli, Daha İleri’ inisiyatifine taahhüt veren dünyadaki birinci e-ticaret platformu olmaktan gurur duyuyoruz.” sözlerini kullandı.

Çevrenin yanı sıra sürdürülebilir toplumsal programlar ve projelerle tüm toplum için bedel oluşturduklarına dikkati çeken Tanır, Teşebbüsçü Bayanlara Teknoloji Gücü programıyla bayanların iş kurmalarını ve e-ticaret yoluyla büyümelerini kolaylaştırdıklarını kaydetti.

Tanır, 8 yıldır devam eden programlarıyla şu ana kadar 56 binden fazla bayan girişimciyi e-ticarete kazandırdıklarına işaret ederek, “Hedefimiz, 2030’a kadar bu sayıyı 120 bine çıkarmak. Bununla birlikte HepsiYürkiye’den programımızla lokal üretici ve bölgesel kalkınmayı desteklerken, HepsiYürekten ile STK’lara takviye veriyor, Sanatburada ile sanatkarların daha geniş kesitlere ulaşmasını sağlıyoruz.” açıklamasını yaptı.

Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü Programı kapsamında KOBİ ve esnafa takviye sağlamaya devam ettiklerini vurgulayan Tanır, açıklamalarını şöyle tamamladı:

“2025’e kadar zelzele bölgesinden tüm Türkiye’ye ve dünyaya toplam 10 milyar TL’lik satış hacmi yaratmayı, 120 bin kişinin istihdamına ve 500 bin kişinin geçimine katkı sunmayı hedefliyoruz. Başka yandan Bir Gülüş Kâfi projemizle çocukların eğitimin ve eğitim malzemelerine erişimine takviye olurken Yarınlara Kelam projemizle de sarsıntıdan etkilenen üniversite öğrencilerine eğitim, staj ve mentorluk imkanları sunuyoruz. Zelzele bölgesine sunduğumuz tüm takviyeleri 3 ayda bir kamuoyuyla paylaşarak şeffaf bir süreç yürütmeye de büyük ehemmiyet veriyoruz.”

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir