Tüketicilerin cep telefonu alma tercihlerine dair olarak bağımsız araştırma kuruluşu Sia Insight tarafından yapılan araştırma, yenilenmiş telefonun avantajlarını öğrenen tüketicilerin bu istikamette tercih yapmaya giderek daha fazla eğilimli olduğunu ortaya koydu. Mayıs ayında 12 vilayette bin şahısla görüşülerek yapılan araştırmaya nazaran, yenilenmiş telefonun ne olduğunu öğrenen tüketicilerin yüzde 31’i alışverişlerini bu istikamette yapabileceklerini söz etti. Aralık 2022’de bu oran yüzde 17 düzeyindeydi.
Araştırma sonuçlarına nazaran yenilenmiş telefon almayı düşünen tüketicilerin yüzde 60’a yakını ‘boşuna daha fazla para ödememek için’, yarısı ‘sıfır telefonla yenilenmiş telefon ortasında fark görmediği’ için, yüzde 28’i ise ‘elindeki parayla daha âlâ marka/modelde telefon’ alabilmek için tercihini bu tarafta kullanıyor.
Sektörde faaliyet gösteren yenilenmiş cep telefonu şirketi EasyCep’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Mehmet Akif Özdemir mevzuyla ilgili olarak, “Ülkemizde yenilenmiş telefonun avantajlarının fark edilmesinden ve marka olarak birinci günden bu yana ‘akıllı tercih’ olarak konumladığımız bu yeni kategorinin tüketici algısında ve beğenisinde öne çıkmasından mutluyuz. Tüketiciye avantajlı şartlarla telefon sağlamanın yanı sıra, elektronik aygıtların kullanım ömrünü uzatarak, yeni aygıt üretiminden kaynaklı karbon salınımının önüne geçiyor olmak ve ithalat oranını düşürerek ülkemiz iktisadına katkıda bulunmak temel motivasyonlarımız arasında” açıklamasını yaptı ve şunları söyledi: “Buna rağmen, ülkemizde telefon alan tüketicilerde yenilenmiş telefon alma oranı şimdi yüzde 1’ler düzeyinde. Halbuki Avrupa ve Kuzey Amerika üzere gelişmiş pazarlarda beş bireyden birinin yenilenmiş telefon tercih ettiğini görüyoruz. Ülkemizde, ekonomik durumdan bağımsız olarak, tüketici farkındalığının artmasıyla bu oranın da artacağına inanıyoruz” tabirlerini kullandı