Milli metronun tasarımı için geri sayım başladı

“2023 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı”ndan derlenen bilgiye nazaran, raylı sistem araçları, inançlı ve konforlu bir seyahat imkanı sağlaması ve yük nakliyatında ekonomik, verimli ve etraf odaklı fırsatlar sunması sebebiyle hem kent içi hem de şehirlerarası ulaşımda yaygın tercih edilmeye devam edilecek.

Kaynakların yurt dışına çıkışının önüne geçilmesi, yerli raylı sistem aracı endüstrisinin gelişimi ve üretilen araçların ihracatıyla ülke iktisadına katkı sağlanması kıymet arz diyor.

Türkiye’de üretilen yerli raylı sistem araçlarının kalite ve güvenilirlik seviyesinin sürekliliğinin sağlanabilmesini teminen ulusal ve milletlerarası seviyede hizmet verebilecek

Eskişehir’deki Ulusal Raylı Sistemler Test ve Araştırma Merkezi tamamlanacak, bağımsız bir yapı tesis edilerek ilgili enstitü ve araştırma merkezlerinin de içinde bulunduğu işletim modeli hayata geçirilecek.

Gelecek yıl metro ve tramvay üretimi dahil olmak üzere tüm raylı sistem araçlarında yüzde 80 yerlilik seviyesine ulaşılacak. Ulusal metro projesinin dizaynına başlanacak.

Milli yüksek süratli trenin prototipi 2023’te tamamlanacak. 225 kilometre/saat sürate uygun Ulusal Süratli Tren Projesi’nin tasarım çalışmaları tamamlanarak prototip çalışmalarında yüzde 40 seviyesinde ilerleme sağlanacak.

Tasarım ve prototip çalışmalarına 2021’de başlanılan Ulusal Banliyö Tren Seti projesinin tekrar 2023’de tamamlanarak üretilecek setlerin Gaziray projesinde kullanılması planlanıyor.

VARLIK İDARE SİSTEMİ KURULACAK 

Demir yolu altyapısı ve araçlarında bakım-onarım faaliyetleri güzelleştirilecek, önleyici bakım kavramının temel alındığı bir varlık idare sistemi kurulacak, bu kapsamda sistem tasarımı tamamlanacak ve mevzuat çalışmaları yapılacak.

Yüksek süratli tren sınırlarında arz ve talep istikrarı gözetilerek tren planlaması yapılacak ve ekspres seferler artırılarak seyahat mühletleri kısaltılacak. Günlük YHT sefer sayısı 63’e çıkarılacak. Süratli tren sınır uzunluğu kümülatif 2 bin 218 kilometreye yükseltilecek.

MİLLİ ELETRİKLİ TREN SETİ 

Raylı sistem araçlarının yerli ve ulusal bir formda ulusal ve milletlerarası standartlara uygun üretilmesi emeliyle kurulan ve yapılanmasını tamamlayan TÜRASAŞ’ın, ulusal demir yolu endüstrisini süratli bir halde geliştirmesi ve demir yolu araçları imalat endüstrisinde global ölçekte bir üretici pozisyonuna gelmesi hedefleniyor. Bu doğrultuda TÜRASAŞ bünyesinde 160 km/saat sürate uygun Ulusal Elektrikli Tren Seti prototipinin sertifikasyon çalışmalarının bitmesini müteakip 3 tren seti teslime hazır hale gelecek.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir